
مختصری درباره کلینیک دامپزشکی دکتر پورسیدرضا
در سال های اخیر استقبال مردم کشور و از جمله استان گیلان نسبت به نگه داری حیوانات خانگی افزایش یافته و به تبع آن، مسؤلیت مراکز و کلینیک های دامپزشکی سنگین تر شده است. چرا که نگه داری حیوانات در منازل مستلزم رعایت اصول و موازین بهداشتی؛ مراجعه زودهنگام یا به موقع به مراکز دامپزشکی و همچنین رعایت مقوله پیشگیری و چک کردن منظم حیوانات در کلینیک های دامپزشکی و استفاده صاحبان دام از مشاوره های تخصصی دامپزشکان است. در این راستا کلینیک دامپزشکی و حیات وحش دکتر پورسیدرضا به عنوان نمادی از اعتماد و اطمینان در خدمات دامپزشکی، یک مرکز دامپزشکی خوش سابقه و صاحب نظر در استان گیلان، با سابقه ای درخشان، منشأ خدمات ارزشمند و نوع دوستانه ای به همشهریان و هم استانی های عزیز می باشد و از بسیاری جهات یک مرکز دامپزشکی نمونه و منحصر به فرد به شمار می رود. این مجموعه به عنوان یکی از کلینیک های مدرن دامپزشکی با بهره گیری از دامپزشکان متخصص، توانمند و فرهیخته و البته استفاده از تجهیزات روز دنیا و شیوه های نوین درمانی؛ حیوانات و پرندگان زینتی را چکاب می کند و بیماریشان را تشخیص می دهد و بیماری های حیوانات را مانند بیماری های عفونی، حرکتی، تغذیه ای و... را درمان می کند. دردی که حیوان از دچار شدن به بیماری دارد را با دقت معالجه می کند. زخم ها را شستشو می دهد و مداوا می کند. شکستگی ها را درمان کرده و در صورت نیاز با استفاده از تکنیک های جراحی حیوان را جراحی می کند. به صاحبان حیوانات در مورد تغذیه و نگهداری با صبر و حوصله مشاوره علمی و تخصصی می دهد. همچنین به آنها روش های پیشگیری از بیماری های مشترک با انسان را می آموزد. برای تشخیص بیماری ها نمونه گرفته و با انجام معاینات منظم جهت بررسی سلامت حیوانات، آزمایش و واکسیناسیون آنها در مقابله با بیماری ها نتایج را تحلیل و برای حیوانات بیمار دارو تجویز می کند. خدماتی مانند نوار قلب (ECG)، آزمایشگاه، سونوگرافی، فیزیوتراپی، جراحی فوق پیشرفته، اورژانس، پانسیون، آمبولانس، پت شاپ، اصلاح و شست و شو(گرومینگ)، کوتاه کردن و آرایش نژادهای سگ و گربه، و... را انجام می دهد و به نوعی همواره در ارتقای کیفیت و بهبودی زندگی انسان و حیوانات کمک می کند. با توجه به موفقیت های این کلینیک دامپزشکی، خبرنگار نشریه پگاه در سلسله گزارشات معرفی توانمندی های عرصه سلامت کشور، در این شماره بعد از انجام تحقیقات میدانی در بین اقشار مختلف جامعه، با دکتر پویا پورسیدرضا مدیر موفق این کلینیک دامپزشکی، همچنین مؤسس اولین و تخصصی ترین مجموعه عقیم سازی حیوانات خانگی و رکورد دار عقیم سازی حیوانات بدون صاحب در سطح کشور گفت و گویی صمیمی انجام داده که با هم مرور می کنیم:

لزوم افرایش آگاهی در حوزه ی دامپزشکی
دکتر پورسیدرضا در مصاحبه با خبرنگار ما ابتدا با تأکید بر لزوم افرایش آگاهی در حوزه ی خدمات دامپزشکی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم تعریفی از رشته و خدمات دامپزشکی ارایه نماییم آن چه معمولاً پس از شنیدن عبارت دامپزشک متبادر به ذهن می شود، وظیفه درمان بیماری حیوانات است که اگر چه وظیفه ای بسیار ارزشمند، اخلاقی و مهم است اما وظایف بسیار مهم دیگری هم بر عهده دامپزشک است. در واقع حرفه دامپزشکی علم بررسی بیماری های حیوانات و علایم آن ها و تلاش در جهت پیشگیری و گاه از بین بردن این علایم، نشانه ها و تبعات آن ها است. کمااینکه بر اساس آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت WHO از میان بیش از 1000 عامل شناخته شده بیماری زا حدود 830 عامل معادل 47 درصد از حیوانات به انسان منتقل می شوند. چه بسا که بیماری های مشترک زیادی بین حیوان و انسان از جمله؛ تب کنگو، هاری، جنون گاوی و... وجود دارد که دامپزشکان در خط مقدم مبارزه با این بیماری ها، با اقدامات پیشگیرانه از بروز و شیوع این بیماری ها جلوگیری و جامعه را از بحران نجات می دهند و به نوعی به علاج واقعه قبل از وقوع می پردازند. لذا نگاه جدی و علمی به علم دامپزشکی و بهره گیری عملی از دانش و قابلیت های دامپزشکان، یکی از مسائلی است که می بایست از سوی متولیان حوزه سلامت کشور مورد توجه قرار گیرد.
دامپزشکان، سربازان گمنام عرصه سلامت و امنیت غذایی جامعه
مدیر کلینیک دامپزشکی دکتر پورسیدرضا در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه جامعه تا چه اندازه وابسته به فعالیت و تخصص دامپزشکان است افزود: حوزه فعالیت دامپزشکان را نه فقط در درمان حیوانات بلکه علاوه بر آن باید در تأمین غذای سالم و ایجاد امنیت غذایی جامعه دانست. چه بسا که شعار جهانی از مزرعه تا سفره به این معنی است که دامپزشکی از ابتدا تا انتها بسیاری از مواد غذایی حضور دارد. به عنوان مثال؛ یک شهروند عادی وقتی صبح از خواب بر می خیزد بدون آن که بداند از خدمات دامپزشکی استفاده می کند. زیرا باید به سراغ صبحانه ای رود که از مواد پروتئینی مانند پنیر، شیر، کره، تخم مرغ و سایر موارد در آن استفاده می شود. در واقع اقتصاد و پایداری سلامت جامعه ارتباط نزدیکی با تلاش های دامپزشکان دارد و همان طور که وزارت بهداشت متولی سلامت مردم است؛ دامپزشکان نیز با همان حساسیت در سلامت دام و به دنبال آن در عرصه بهداشت، سلامت و امنیت غذایی جامعه نقش بسزایی دارند و در خط مقدم بیماری ها قرار دارند؛ این در حالیست که متأسفانه بسیاری از مردم حتی فرهیختگان؛ این سربازان گمنام عرصه سلامت را به درستی نمی شناسند و به نوعی فرهنگ دامپزشکی هنوز در بین مردم نهادینه نشده است و این نیازمند آموزش و فرهنگ سازی در این زمینه است. که البته دلیل این امر هم فعالیت شبانه روزی و بدون هیاهو اما مقتدرانه و شجاعانه دامپزشکان، در عرصه خدمات رسانی به بهداشت، سلامت و اقتصاد جامعه است. به طوری که در حال حاضر دامپزشکان با حضور مستمر در مراکز تولید و پرورش دام و طیور، تلاش شبانه روزی در کشتارگاه ها و مراکز بسته بندی انواع گوشت و فرآورده های خام برای ایجاد امنیت غذایی نقش خود را انجام می دهند تا هر خانواده ایرانی سبد غذایی سالمی داشته باشد، به بیانی دیگر این دامپزشکان هستند که سلامت مواد غذایی را با دانش خود تأمین می کنند.
مزایای نگهداری از حیوانات و پرندگان خانگی
دکتر پورسیدرضا با اشاره به اینکه امروزه نگهداری از حیوانات و پرنده های زینتی در جامعه افزایش یافته عنوان کرد: فقدان روابط اجتماعی مناسب به خاطر سبک زندگی در جوامع متمدن امروزی، موجب بروز مقوله تنهایی و اثرات مخربی بر سلامت فرد شده است. آثاری که با ریسک فاکتورهای اثبات شده ای نظیر مصرف دخانیات، فشار خون بالا، چربی خون، چاقی و عدم تحرک برابری می کند. این مسأله سبب شده که بسیاری از افراد به منظور حل این مشکل، کاستن از بار تنهایی و همچنین پر کردن اوقات فراغت شان نگهداری از حیوانات خانگی را بر گزینند. کمااینکه امروزه برخی روانشناسان به سالمندان و افرادی که ناگزیر مجبور به تحمل تنهایی اند، گزینه نگهداری از حیوانات خانگی را پیشنهاد می کنند. چون طبق مطالعات به عمل آمده، نگهداری از حیوانات خانگی باعث افزایش تعاملات اجتماعی با دیگر افراد می شود و اثرات مفیدی بر سلامت اجتماعی فرد از جمله: (کاهش حس تنهایی، احساس آرامش، اعتماد به نفس و مسؤولیت پذیری، کمک به بهبود اختلالات روانی، تأثیر بر فشار خون و سلامت قلب و افزایش عشق و محبت در خانواده) را به دنبال می آورد.
کار را به کاردان باید سپرد
دکتر پورسیدرضا با اشاره به این مطلب که محبوبیت حیوانات خانگی، موجب شده که در جامعه متمدن امروزی این حیوانات به عنوان عضوی از اعضای خانواده درآمده و دارای حقوق و اختیارات مربوط به خود باشند اظهار کرد: متأسفانه دارا بودن چنین مزایایی سبب شده، افرادی سودجو كه هيچگونه تحصيلات آكادميک و تخصصي در رابطه با رشته دامپزشکی ندارند، بدون داشتن مجوز و تخصص علمی؛ به خرید و فروش و درمان حیوانات خانگی مبادرت ورزند که اين امر تبعات و عواقب جبرانناپذيري دارد؛ لذا با توجه به این مهم؛ افراد جامعه برای درمان و خرید و فروش حیوانات، باید حتماً از دامپزشک متخصص کمک بگیرند و نباید به افرادی که در این زمینه تخصص و مهارت کافی ندارند اعتماد کنند چرا که دامپزشکان صالح ترین و مورد اعتماد ترین افراد در خرید و نحوه نگهداری حیوانات خانگی و مسائل و نکات بهداشتی و درمانی مرتبط محسوب می شوند. به بیانی دیگر اگر افراد جامعه قبل از بوجود آمدن مشکل، جهت بررسی وضعیت حیوانات خود به دکتر دامپزشک مراجعه داشته باشند، می توانند از آسیب های جدی به حیوانات خود جلوگیری کنند.
نکات لازم در خرید و نحوه نگهداری حیوانات خانگی
بر اساس تحقیقات و مطالعات به عمل آمده، حیواناتی که به طور منظم، تحت نظر یک دکتر دامپزشک هستند؛ کمتر دچار درد و بیماری می شوند و از سلامت بیشتری برخوردارند. دکتر پورسیدرضا در همین رابطه با بیان اینکه دامپزشکان همواره علاوه بر درمان به مسئله پیشگیری و مراقبت از حیوانات توجه ویژه ای دارند، خطاب به افراد جامعه توصیه کرد: چنانچه تصمیم به خرید حیوان یا پرنده زینتی خانگی گرفته اید (به هر دلیلی)، حتماً قبل از خرید به یک دکتر دامپزشک حیوانات کوچک مراجعه کرده و با او مشورت نمایید. این کار چند مزیت دارد: 1- بسته به شرایط محیط زندگی و فردی شما در انتخاب نوع حیوان یا پرنده زینتی به شما کمک می کند. 2- با گفتن نکات مهم شما را در انتخاب حیوان و پرنده خانگی سالم و مناسب یاری خواهد کرد. 3- در مورد شرایط محیطی و نیازهای حیوان و پرنده های زینتی انتخابی، به شما اطلاعات اولیه و ضروری را خواهد داد. کمااینکه بسیاری از مشکلات و بیماری حیواناتی که توسط افراد نگهداری می شوند، ناشی از کمی اطلاعات و در نتیجه رعایت نکردن موارد اصولی در محل زندگی، تغذیه و نحوه رفتار با آنها می باشد. 4- دکتر دامپزشک برنامه معاینات و درمان های ضد انگلی دوره ای و تاریخ واکسیناسیون ها را به شما اعلام خواهد نمود. وی در خصوص نحوه نگهداری حیوانات خانگی و پرنده های زینتی نیز خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی عمومی درباره حیوانات خانگی در ایران به فرم دنیا نیست و اغلب افرادی که از حیوانات در خانه نگهداری می کنند هیچ پیش زمینه ای از اینکه چه گونه با حیوان رفتار کنند ندارند. کمااینکه حیوانات خانگی گوناگون با توجه به شاخص هایی همچون نژاد، سن، وزن، شرایط محیطی و حتی شرایط روانی دارای نیازهای متفاوتی در زمینه ی نگهداری و تغذیه می باشند. چون این موجودات اسباب بازی و وسیله ی تفریح نیستند و نیازهایی دارند که می بایست به آن ها توجه شود، در غیر این صورت هم برای خودشان و هم برای نگه دارنده شان مشکلاتی ایجاد می کنند. در این رابطه افرادی که از حیوانات مختلف نگهداری می کنند حتماً می بایست از پذیرش توصیه های خودسرانه که توسط افراد بدون صلاحیت ارایه می شود، اجتناب داشته باشند. بنابراین به صاحبان حیوانات خانگی توصیه می شود: 1- در صورت داشتن حیوانی با پوششی نظیر خز، تا جایی که می شود آن را آراسته کنید. 2- مطمئن شوید که میزان غذای حیوان مناسب است. 3- حداقل روزی یک بار ظرف های آب و غذای آنها را تمیز کنید. 4- به حیوان خانگی خود توجه لازم داشته باشید. 5- سگ ها را تا جایی که برای پرورششان نیاز است راه ببرید. 6- تماس فیزیکی، راه ارتباطی مهمی برای بعضی از حیوانات محسوب و سبب دوستانه شدن روابط می شود. 7- هیچ گاه کاری را نکنید که به حیوان صدمه بزند. 8- به طور منظم حیوان اهلیتان را نزد دامپزشک ببرید و....
سلامتی و تندرستی حیوانات آرزوی من است
دکتر پورسیدرضا با بیان اینکه تندرستی حال حیوانات آرزوی قلبی او و همکاران ایشان است، در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای همه تلاشگران حوزه سلامت جامعه، از اعضای خانواده، همکاران کلینیک و همچنین شهروندان عزیز تشکر و قدردانی کرد و افزود: ما و پرسنل مجموعه همچون اعضای یک خانواده محسوب می شویم که با هدف مشترک ارتقاء سطح کیفی زندگی حیوانات و جلب رضایت مشتری، به فعالیت مشغول بوده و در این رابطه همواره مفتخریم که تمامی خدمات خود را توسط دامپزشکان توانمند و تحصیلکرده بومی استان ارایه می کنیم و از جایگاه بسیار ارزشمندی در سطح کشور و استان برخوردار هستیم. مدیر کلینیک دامپزشکی دکتر پورسیدرضا همچنین خطاب به مسؤلان متذکر شد: از آنجا که خدمات دامپزشکی، زیر بنای سلامت عمومی و امنیت غذایی تمام افراد جامعه محسوب می شود؛ توجه به کار دامپزشکان جوان و تحصیلکرده و رفع موانع و مشکلاتی که این افراد با آنها درگیر هستند و دست و پنجه نرم می کنند لازمه تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از کار آفرینان و جوانان تحصیلکرده کشور است، چه بسا که ما بدون حمایت دولت و با حداقل سرمایه این کلینیک دامپزشکی را راه اندازی و برای بیش از 30 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده ایم لذا انتظار داریم مسؤلان از جوانانی مانند ما؛ حمایت های لازم را به عمل آورند تا با دلگرمی و رغبت بیشتری مسیری که در پیش گرفته ایم را ادامه دهیم.
آدرس: رشت،گلسار،میدان صابرین،خیابان اردشیری
تلفن: 01332114417
اینستاگرام: Dr.psr_veterinarygroup

امروزه مشکلات مربوط به سلامت بهداشت دهان و دندان و همچنین هزینه ی بالای خدمات دندانپزشکی بر هیچ کس پوشیده نیست. اگر چه هزینه های خدمات دندانپزشکی در ایران نسبت به سایر کشورها بسیار کمتر است اما وضعیت اقتصادی مردم و تحت پوشش بیمه نبودن این خدمات، هزینه های سنگینی را به مردم تحمیل می کند. از طرفِ دیگر، طی ماه های اخیر به دلیل نوسانات نرخ ارز؛ قیمت تجهیزات دندانپزشکی و مواد مصرفی آن افزایش چشمگیری داشته است و می توان گفت که چند برابر نسبت به سال های قبل جهش قیمت ها را شاهد هستیم. اما در این شرایط حساس اقتصادی هستند پزشکانی که با هدف کمک به هم نوع تمام تلاش خود را انجام می دهند تا باری را از دوش مردم بردارند. با توجه به این مهم، در این شماره، در ادامه سلسله گزارشات نشریه پگاه با جامعه پزشکی به سراغ یکی از نخبگان و دندانپزشکان حاذق شهر توریستی املش در شرق استان گیلان رفته ایم و گفت و گویی صمیمانه با ایشان انجام داده ایم. مردی که اخلاق حسنه، مردم مداری و تبحر و تخصصش در این حرفه زبانزد مردم این منطقه است و خدمت به مردم را با ارزش تر از شهرت می داند. دکتر علی طاهری از جمله پزشکان و افراد موفقیست که در همه جنبه های زندگی خود طعم شیرین موفقیت را به واسطه تلاش های بی وقفه ای که در زندگی خود داشته چشیده است و علی رغم همه موفقیت هایی که داشته همچنان در فعالیت های خود بسیار پرتلاش و پرانرژی است. آنچه که باعث شده هر روز بر موفقیت ها و محبوبیت این دندانپزشک موفق افزوده شود؛ مردم مداری، خوشرویی و صداقت اوست؛ همچنین اخلاق نیکو و حضوری فعال در اقدامات عام المنفعه و خیرخواهانه موجب شده تا دکتر علی طاهری شخصیتی محبوب و مورد احترام مردم شهر املش باشد. ارائه خدمات صادقانه به همشهریان و استفاده از با کیفیت ترین مواد مصرفی از شاخصه های مهم این دندانپزشک متعهد است که باعث شده تا نام دکتر علی طاهری بیش از پیش در شرق استان گیلان مطرح شود. این دندانپزشک موفق که کارمند رسمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همچنین عضو هیأت رئیسه و نماینده دندانپزشکان در نظام پزشکی شهرستان های رودسر و املش نیز است؛ علاوه بر خدمات رسانی مطلوب به مردم در مطب، بهعنوان كارشناس دندانپزشكي شبكه بهداشت و درمان در درمانگاه سانترال شهر املش؛ از زمان اجراي طرح نظام سلامت، در زمینه ی فرهنگ سازی و ارتقای سطح بهداشت دهان و دندان در منطقه؛ اصول و مبانی بهداشت دهان و دندان را برای مردم گوشزد و در آگاه سازی شان تلاش های بسیار زیادی را تاکنون داشته و دارد. عملکرد مطلوب و رضایتمندی مردم منطقه املش از خدمات دکتر علی طاهری به عنوان دندانپزشکی متعهد و خوش سابقه ما را بر آن داشت تا گفت و گویی را با وی داشته باشیم که مشروح آن در ذیل می آید:
دكتر علی طاهری جراح و دندانپزشك، فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفتگو با خبرنگار ما ابتدا با اشاره به اینکه دهان؛ دروازه بدن و آينه سلامت عمومي محسوب ميشود افزود: حرفه ی دندانپزشکی تلفیقی از تجربه، علم و هنر است و انجام صحيح و مؤثر آن، مستلزم داشتن عشق و علاقه به اين حرفه است.
اين دندانپزشك مجرب و كارآزموده با بیان اينكه مراقبت از دندانها می بایست قبل و حین بارداری بانوان به طور منظم انجام شود تا از پيامدهاي بعدي و تأثير منفي ساختار دنداني جنين جلوگيري به عمل آيد افزود: یکی از تفکراتی که بین افراد جامعه وجود دارد اینست که چون دندان شیری می افتد پس نیازی نیست که هزینه ای برای آن صرف شود؛ در حالی که دندان های شیری به عنوان جایگاه و پایگاه دندان های دائمی، اگر تا زمان مناسب نگهداری نشوند، هم مشکلاتی را برای فرد به وجود می آورند و هم اینکه باعث می شود فرد علاوه بر تقبل هزینه در آینده نیاز به درمان های ارتودنسی یا جابجایی دندان های دائمی پیدا کند.
وی با تأکید بر اینکه جهت ارتقای سطح بهداشت دهان و دندان می بایست روی جامعه هدف و به خصوص نسل آینده بیشتر از امروز کار شود تا بتوانیم ادعا کنیم نسلی عاری از پوسیدگی دندان داریم افزود: دانشآموزان 6 تا 14 سال، كودكان زير 6 سال، بانوان باردار و شيرده و همچنین سالمندان؛ جمعيت هدف در طرح ارتقای سطح بهداشت دهان و دندان محسوب ميشوند.
دکتر علی طاهری با بیان اینکه با اقدامات پیشگیرانه و بالا بردن سطح سواد سلامت مردم دیگر هزینه های گزاف بر دوش افراد جامعه و نظام سلامت تحمیل نمی گردد عنوان کرد: امروزه مردم باید در راستای جلوگیری از شیوع پوسیدگی دندان های شان نسبت به مراجعه مدون و دوره ای به دندانپزشکان، استفاده نکردن از شیرینی ها و مواد قندی مصنوعی، استفاده از مسواک و نخ دندان به صورتِ مداوم توجه ویژه ای داشته باشند، مسأله ای که طی سال های اخیر آن گونه که باید مدنظر خانواده ها قرار نمی گیرد.
وی افزود: با وجود اینکه تا به امروز عملکردی موفق در زمینه بهداشت دهان و دندان افراد جامعه داشته ایم اما به اعتقاد بنده هنوز مردم در رابطه با شیوع پوسیدگی دندان دقت نظر کافی را ندارند که در این رابطه از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتظار می رود آموزش و فرهنگ سازی را از مدارس و خانواده ها آغاز کنند تا شاهد تحولاتی در حوزه ارتقای سطح بهداشت دهان و دندان در سطح کشور باشیم.
دکتر علی طاهری همچنین خاطرنشان کرد: امروزه با تلاش های بنده و همکاران بسیار زحمت کشم در منطقه، بیشتر درمان های حوزه دهان و دندان در سطح منطقه انجام و تمام تلاش ما این بوده که از عزیمت مردم و بیماران به مرکز استان و شهرستان های همجوار جلوگیری شود که الحمدا.. تاکنون عملکرد بسیار مطلوبی داشته ایم.
وی با بیان این مطلب که در ترمیم و درمان دندان های مراجعین و بیماران محترم از بهترین و به روز ترین تجهیزات دندانپزشکی استفاده می کند اظهار کرد: از بدو فعالیتم تاکنون در منطقه اولویت هایی را برای خود ترسیم کرده ام که از جمله این اولویت ها، داشتن تعهد و نظم و انضباط کاری و همچنین جلب رضایت مندی مردم با استفاده از بهترین مواد مصرفی ست که در این راستا با توجه به اینکه شرکت های مختلفی در توزیع مواد مصرفی در سطح کشور فعالیت دارند، تمام تلاشم این بوده که مرغوب ترین و بهترین مواد مصرفی را تأمین و در درمان مراجعین و بیماران استفاده کنم که الحمدا.. این موضوع سبب شده رضایتمندی مردم جلب شود.
دکتر علی طاهری در ادامه اخلاق پزشكي را مقولهاي بسيار مهم و تعيينكننده در فرآيند درمان برشمرد و افزود: اكثر افراد از درمانهاي دندانپزشكي دچار بيم و ترس و اضطراب ميشوند، که در این رابطه يك دندانپزشك حاذق بايد بتواند شرايط را به گونهاي مهيا سازد كه بيمار فارغ از بيم و ترس، تن به درمان بسپارد و با اعتماد به دندانپزشك؛ مسايل و مشكلات را بهطور شفاف با او در ميان بگذارد. به بیانی دیگر چنانچه پزشكي اخلاقمدار نباشد حتي اگر از تخصص بالايي هم برخوردار باشد قطعاً در كار خود موفق نخواهد بود.
این دندانپزشک خوش سابقه در بخش دیگری از سخنان خود در این گفت و گوی صمیمانه با بیان اینکه مؤسسات و شرکت های بیمه گر باید در خصوص تحت پوشش قرار دادن هزینه های این حرفه نگاه و رویه های خود را تغییر دهند افزود: یکی از مشکلات بزرگ مردم و بیماران در سطح کشور هزینه های بالای درمان در این حوزه است که متأسفانه شرکت های بیمه گر پوشش لازم را انجام نمی دهند، چرا که امروزه افراد جامعه زمانی به کلینیک های دندانپزشکی مراجعه می کنند که تنها باید به درمان آنها رسیدگی شود و به نوعی کار از کار گذشته است؛ که امیدوارم سیاست های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به گونه ای باشد که پیشگیری در دستور کار و اولویت تمام اقشار مردم قرار بگیرد.
وی آنگاه با بیان اینکه شرایط تحریم کشور موجب شده دسترسی به مواد مصرفی دندانپزشکی با مشکلات و موانع شدیدی مواجه شود یادآور شد: در دوران جنگ تحمیلی؛ دولت، مواد اولیه مصرفی دندانپزشکان را به صورت سهمیه ای و با دفترچه در اختیار دندانپزشکان قرار می داد و اکنون نیز انتظار داریم که مسئولان ذیربط در این خصوص تدابیر اساسی بیاندیشند.
دكتر علی طاهری همچنین با اشاره به فعاليت افراد غیرمتخصص در حوزه بهداشت دهان و دندان عنوان داشت: متأسفانه اكثر اين افراد فاقد علم و تخصص مربوط به اين حرفه هستند و برخي از آنها حتي از ابتداييترين نوع خدماترساني هم اطلاع و آگاهي چنداني ندارند. که در این رابطه نیاز است که اين افراد ساماندهي شوند و مطابق با شرح وظايفي كه از سوي معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكي براي آنها مدون ميگردد فعاليت كنند.
وی در این رابطه خطاب به افراد جامعه توصیه کرد: از آنجا که مباحث پزشكي و دندانپزشكي با جان و زندگي افراد سر و كار دارد، مردم شريف می بايست توجه داشته باشند كه در مراجعه به مراكز و مطبهاي دندانپزشكي، حتماً از تخصص و تجربه پزشك يا دندانپزشك مربوطه اطمينان حاصل نمايند؛ اينكه تخصص او در چه رشتهاي است! آيا بيماران از خدمات او رضايت دارند يا خير و نكته مهم ديگر اينكه وضعيت رعايت بهداشت محيط در آن مطب يا مركز در چه سطحي است و نظاير آن.
این جراح و دندانپزشک پیشکسوت در پایان این گفت و گوی صمیمی ضمن تشکر و قدردانی از همه ی دست اندرکاران و زحمت کشان حوزه ی سلامت جامعه به خصوص دانشگاه علوم پزشکی، نظام پزشکی و همچنین همسر و اعضای خانواده خویش؛ ابراز امیدواری کرد که باید با اتحاد و همدلی همه دندانپزشکان و پزشکان و پتانسیل موجود در تک تک افراد این صنف، جایگاه و شأن واقعی صنف مان را احیاء و حفظ کنیم و من هم به عنوان کوچکترین عضو این مجموعه بزرگ آمادگی هر نوع همکاری را در جهت این موفقیت دارم.
آدرس: املش،خیابان امام،رو به روی بانک سپه
تلفن: 01342724376
اینستاگرام: dr.taheri889

اگر تاکنون نسبت به توصیه های سلامتی بی توجه یا کم توجه بوده اید، بد نیست در این باره تجدید نظر کنید و آنها را جدی بگیرید. چون هر یک از این توصیه ها، راهکاری را پیش پای شما می گذارد تا به واسطه ی آن حتی الامکان از بیماری ها دور شده و به حفظ سلامت خود کمک کنید. در این زمینه یکی از مهم ترین و حیاتی ترین دستورالعمل های مربوط به سلامتی؛ توصیه های مربوط به ستون فقرات است. چرا که ستون فقرات به عنوان داربست اصلی بدن، پایه و اساس سلامتی انسان است و می تواند در حفظ کیفیت زندگی افراد به خصوص در میانسالی و دوران سالمندی بسیار مؤثر باشد. در این رابطه پیشگیری از بیماری های ستون فقرات به جزء ژنتیک، تا حد زیادی به شیوه زندگی و عادات غذایی بستگی دارد. حتماً شما هم موافقید که رعایت برنامه غذایی سالم، تحرک و داشتن سبک زندگی سلامت محور که لازمه ی بهره مندی از ستون فقرات سالم هستند؛ بسیار آسان تر از مواجه شدن با یک دیسک بیرون زده و اقدامات پزشکی لازم برای رفع آن است و این در صورتی است که اوضاع بدتر از این نشده باشد. با توجه به این مهم و در ادامه سلسله گزارشات نشریه پگاه در خصوص معرفی توانمندی های جامعه پزشکی و عملکرد بسیار مطلوب آقای دکتر محمد صادق اختر شمار در ارائه خدمات پزشکی به مردم شهر لاهیجان و رضایتمندی کامل و اعتماد مردم به این پزشک مردمی، گفت و گویی صمیمانه با ایشان در زمینه پیشگیری و درمان بیماری های ستون فقرات انجام داده ایم که ماحصل و مشروح آن در ذیل می آید:
دکتر محمد صادق اختر شمار، یکی از جراحان موفق و خوش سابقه ی مغز و اعصاب، ستون فقرات، دیسک کمر و گردن استان گیلان، از جمله پزشکان موفق و توانمند رشته جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات به شمار می رود که پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه و گذراندن دوران طرح پزشکی، از سال 1393 همزمان با افتتاح مطب شخصی خود در شهر توریستی لاهیجان، در بیمارستان 22 آبان این شهر، به عنوان جراح و متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات، دیسک کمر و گردن فعالیت خود را شروع کرده و در حال حاضر علاوه بر مطب شخصی خود در شهر لاهیجان، در بیمارستان بین المللی قائم رشت به خدمات¬دهی اشتغال دارد.
وی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به اینکه سلامت ستون فقرات، زندگی انسان را دوام بخشیده و او را در اجرای کارهای روزانه توانمند می کند افزود: افراد جامعه باید حساسیت بیشتری نسبت به نشانه های بیماری و چکاپ ستون فقرات خود داشته باشند چرا که همیشه اولین و بهترین کار پیشگیری است، به طوری که با سبک زندگی درست، ورزش و رژیم غذایی مناسب می توان از وقوع بیماری های ستون فقرات جلوگیری کرد.
دکتر اختر شمار با بیان این مطلب که بیماری دیسک کمر یکی از شایع ترین علل درد مزمن کمر و اندام های تحتانی است افزود: خیلی از افراد در زندگی حداقل یک بار، درد کمر را تجربه می کنند و جالب آن است که در بسیاری موارد چنین دردی، ناشی از گرفتگي عضلات (اسپاسم) است كه از عدم فعاليت جسمي و بيتحركي ناشي ميشود و نبايد آن را با ديسك كمر يكي پنداشت، چون علامت ایجاد دیسک کمر، درد تير كشنده يا انتشاري در ناحيه يك يا هر دو پا است.
وی با بیان اینکه علائم بيماري ديسك كمر در هر فرد متفاوت است افزود: ديسك يك عضو طبيعي بدن است كه در اين رابطه عموم مردم عبارت ديسك كمر را براي مشكلات اين عضو به كار ميبرند، در حالي كه بيماري ديسك كمر به معناي تخريب ديسك نرمال (طبيعي) بدن است.
دکتر اختر شمار با اشاره به این موضوع که ژنتیک و عوامل محیطی، همراه با الگوی زندگی افراد روی فرسایش یا تخریب دیسک مؤثرند اظهار کرد: زندگی پشت میز نشینی، استفاده زیاد از رایانه، تبلت و تلفن همراه، مصرف سیگار و دخانیات روند فرسایش دیسک را تسریع می کنند. به طوری که امروزه ما حتی بیمارانی با سن کم را مشاهده می کنیم که مشکل دیسک کمر دارند. به بیانی دیگر امروزه، نشستن های طولانی بویژه به شیوه نامناسب، رانندگی طولانی، فقدان فعالیت ورزشی صحیح و محیط کار نامناسب و غیراستاندارد ما را در معرض آسیب های ستون فقرات قرار می دهد.
این جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات در پاسخ به سؤال خبرنگار ما که چه روش های درمانی برای درمان دیسک کمر وجود دارد توضیح داد: اولین و مهم ترین گام در درمان مبتلایان به دیسک کمر، استراحت و تغییر سبک زندگی است.
وی با بیان این مطلب که تنها درصد کمی از بیمارانی که فشار محتویات پاره شده دیسک روی نخاع آنها زیاد است نیازمند اقدامات جراحی هستند افزود: انجام جراحی در سه حالت به بیمار توصیه می شود، اول اینکه درد بیمار بسیار شدید باشد و به درمان های طبی و ورزشی جواب نداده باشد، دوم وقتی که فشار زیاد روی عصب، باعث ضعف در پاها شده باشد و سوم در مواردی که بیمار دچار بی اختیاری در کنترل ادرار و مدفوع شده باشد که در دو مورد آخر، عمل جراحی در واقع، اورژانسی محسوب می شود.
دکتر اختر شمار همچنین افزود: با توجه به پيشرفتهاي تكنولوژيكي كه رشته جراحي مغز و اعصاب و ستون فقرات طي سالهاي اخير داشته، امروزه جراحی دیسک کمر، از ساده ترین و ابتدایی ترین جراحی هاست و هیچ گونه نگرانی ندارد و ترس از عمل جراحی نباید باعث شود که مردم برای معالجه دیر اقدام کنند، چون ممکن است جراح و خود بیمار را با شرایط بحرانی مواجه کند.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروزه 90 درصد بيماراني كه به ما مراجعه ميكنند و دچار مشكلات ستون فقرات هستند، با درمانهاي دارويي يا فيزيوتراپي و درمانهاي مبتني بر توصيه طبی، معالجه ميشوند و بهبود پيدا ميكنند، چرا که ما پزشكان جراح تا حد امكان، سعي ميكنيم با روشهاي درماني غير جراحي مشكل بيمار را حل كنيم.
دکتر اختر شمار با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات ستون فقرات به راحتی در مراحل اولیه تشخیص و درمان می شوند، در خصوص فواید مشارکت بیمار در روند درمان و اعتماد او به پزشک اظهار کرد: قدم اول در ويزيت بيمار؛ گرفتن شرح حال از اوست، كه بايد با حوصله و دقت حرفهاي بيمار را شنيد، کمااینکه بيشتر مواقع همين شرح حال، ما را به سمت تشخيص نوع بيماري هدايت ميكند. جدا از موارد مذکور، معیار بسیار مهم دیگر حس همدردی، آرامش و امیدی است که پزشک در ملاقات با بیمار به او منتقل می کند.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چه تعریفی از اخلاق پزشکی دارد افزود: اخلاق پزشکی، در روند بهبود بیمار نقش بسیار ارزنده ای داشته و از پیامدهای مستقیمی از جمله افزایش رضایت درونی، اعتماد به نفس و در نهایت همکاری بیشتر بیمار برخوردار است.
دکتر اختر شمار آنگاه داشتن صداقت و وجدان کاری را در هر صنفی و به خصوص در حرفه ی پزشکی از عوامل اصلی در اعتماد سازی بیماران قلمداد کرد و متذکر شد: یک پزشک با اخلاق هرگز نباید عدالت و انصاف را در حرفه خود فراموش کند. زیرا فرق نگذاشتن و حفظ روابط صمیمانه و دلسوزانه بین بیماران و احترام به مقام و شخصیت آنها، اساس یک همزیستی اجتماعی و تضمینی برای بهبود سلامت بیماران است، در واقع در چنین شرایطی است که بیمار خود را دارای شخصیتی حقیقی همراه با احترام دانسته و همکاری اش را با پزشک در پروسه درمان افزایش می دهد، به همین علت است که می گویند پای بست خانه سلامت، اعتماد بین پزشک و بیمار است.
این جراح مغز واعصاب و ستون فقرات با بیان اینکه کار پزشكي، يك كار تيمي و جمعي محسوب شده و تعامل تيم يا گروه، تضمينكننده موفقيت در اقدامات درماني است افزود: هنگامي كه با روشهاي مؤثر درماني و با توكل بر خدا سلامت و بهبودي را به بيمار باز ميگردانيم احساس شعف و لذت دروني وصف ناپذيري به ما دست ميدهد كه با معيارهاي مادي قابل سنجش و ارزيابي نيست.
وی در ادامه با بیان اینکه افزایش چتر حمایتی بیمه ها بنا به مقتضیات جامعه و حذف رابطه مالی بین بیمار و پزشک، اعتماد به جامعه پزشکی را ارتقاء می بخشد اظهار کرد: اگر می خواهیم میزان رضایت بیماران و پزشکان افزایش یابد، نیاز است که ضمن ایجاد نگاه مثبت و حمایتگرانانه نسبت به خدمات و ایثارگری های جامعه پزشکی؛ رابطه مالی بین پزشک و بیمار، کاملاً قطع شود و بیمه های پایه، نقش پررنگ تری را برای پوشش هزینه های درمانی ایفا کنند، چرا که هم اکنون عمده هزینه های درمانی در بخش خصوصی و خدمات سرپایی درمان بر دوش بیماران است و پوشش بیمه های پایه درمانی در بخش خصوصی، بسیار ناچیز است.
این پزشک جراح با اشاره به این مطلب که امروزه سبک زندگی، در تشدید بیماری های ستون فقرات تأثیر گذار است افزود: به طور طبیعی هر فردی می خواهد در طول زندگی سالم باشد و مهمتر از آن به عنوان یک انسان سالم زندگی خود را تا پایان عمر ادامه دهد، بنابراین بهتر است همه افراد جامعه در حفظ سلامتی شان کوشا باشند و با رعایت نکاتی ساده اما کلیدی از جمله اتخاذ برنامه صحیح برای روش زندگی و همچنین تقویت ستون فقرات و عضلات با استفاده از ورزش، از پیری و دردهای ستون فقرات جلوگیری کنند.
وی آنگاه ضمن آرزوی سلامتی برای همه مردم، بویژه شهروندان شهر لاهیجان و تلاشگران حوزه ی سلامت جامعه افزود: عوامل مختلفی در بروز بیماری های ستون فقرات نقش دارند ولی نکته قابل تأمل اینست که سبک زندگی ناسالم و عدم تحرک در گسترش و افزایش شیوع بیماری های ستون فقرات نقش بسزایی دارند، لذا به همه شهروندان عزیز و محترم توصیه می شود با توجه به این مسئله، در جهت پیشگیری از بروز بیماری های ستون فقرات اقدام کنند چرا که پیشگیری همواره بر درمان ارجحیت دارد و به نوعی اولین و بهترین کار است.
دکتر محمد صادق اختر شمار در پایان اظهار کرد: خدا رو شکر می کنم که در این چند سالی که در حوزه ی درمان و پزشکی فعالیت دارم، توانسته ام رضایت بیماران خود را بدست آورم، چرا که بر این باور هستم که ارتقاء سلامت جسمی و یا روحی بیماران وظیفه من است و در این راستا همواره تلاش می کنم تا بیماران و مراجعه کنندگان عزیز از بنده خاطره ای خوب و خوش در ذهن داشته باشند، که این موضوع برای بنده بسیار ارزشمند است.
آدرس مطب: لاهیجان،خیابان 22 آبان،ساختمان آپادانا
تلفن تماس: 09118866175 – 01342213310 - 01342237026

وقتی اعلام شد که بیماری به نام کرونا در سراسر جهان شیوع پیدا کرده و راه انتقال آن بیشتر از طریق بینی و دهان است، زندگی مردم تغییر پیدا کرد و پوشاندن صورت و منافذ آن برابر شد با حفظ جان، البته در کلانشهر های ایران به خصوص تهران مردم با این امر ناآشنا نبودند، کمااینکه آلودگی های چند سال اخیر باعث شده که برخی از مردم که جزو گروه های حساس قرار می گرفتند از ماسک استفاده کنند اما این بار همه افراد، اعم از کوچک و بزرگ باید برای حفظ جان خود و اطرافیان از ماسک استفاده کنند. تا جائیکه به دنبال عالم گیری کرونا ویروس و تبدیل شدن ماسک های تنفسی به تنها سلاح موجود افراد برای پیشگیری از انتقال این بیماری تنفسی سریع الانتقال؛ ماسک های پزشکی، سوپاپ دار و پارچه ای به یکی از اقلام اصلی سبد خرید خانوار تبدیل شدند و در این بین عدم آمادگی بیشتر کشورها برای مقابله با این ویروس و ظرفیت کم آنها برای تولید ماسک باعث شد که در ابتدا تمام کشورها صادرات ماسک و مواد ضدعفونی کننده را ممنوع کنند، به طوری که در اسفند 98 و فروردین 99 ماسک در نیمی از کشورها تبدیل به کالای نایاب شد، اما خوشبختانه ظرفیت بالای مجموعه های تولیدی و اقدام مؤثر و به موقع مدیران سخت کوش آنها در تأمین اقلام ضروری برای مبارزه با کرونا موجب شد تا ما برخلاف بسیاری از کشورهای جهان با کمترین کمبود از بحران اولیه کووید19عبور کنیم.
شرکت گیلان پارس داتام (Datam mask) از جمله مجموعه هایی به شمار می رود که در این بحران با تولید ماسک های تنفسی سه لایه توانسته است بخش مهمی از نیاز استان و کشور به ویژه کادر درمانی را برای ماسک های تنفسی پوشش دهد. مؤسس و مدیر جوان و خوش آتیه این شرکت از ۲۱ سال قبل به بازار کار ورود کرده و در زمینه های مختلف به فعالیت اقتصادی مشغول بوده تا اینکه بنا به شرایط بحرانی که کرونا ویروس در کشور ایجاد کرد، در راستای خدمات رسانی به افراد جامعه و کمک به کادر درمان،از اوایل سال 99 با ساخت دستگاه تولید ماسک سه لایه و همچنین تولید پارچه ملت بلون، با کمترین سرمایه و با 2 نیرو شرکت گیلان پارس داتام را تأسیس و راه اندازی و تولید کالای سلامت محور را آغاز کرده است. وی همچنین با تولید و ارائه پارچه ملت بلون به عنوان متریال اصلی تولید ماسک به تولید کنندگان دیگر در تایمی که تولید کنندگان ماسک با مشکل کمبود پارچه ملت بلون مواجه بودند نقش مهمی داشته است، کمااینکه هم اکنون با تلاش و کوشش مستمر شبانه روزی ظرفیت کارخانه را از تولید 6 هزار قطعه ماسک در روز به 320 هزار قطعه ماسک در روز و همچنین نیروهای شاغل در مجموعه داتام ماسک را از 2 نفر به بیش از 130 نفر افزایش داده است و این در حالیست که تعداد بیشتری به صورت غیر مستقیم با این مجموعه ارتباط کاری دارند. کمااینکه امروزه شرکت داتام ماسک به واسطه تولید ماسک های باکیفیت از معدود واحد های تولید کننده ماسک سه لایه محسوب می شود که محصولات آن مورد تأیید مراجع ذیربط بهداشتی قرار گرفته و اکنون به عنوان یک برند معتبر مورد استفاده قشرهای مختلف مردم و بسیاری از درمانگاه ها، بیمارستان ها و مراکز درمانی و بهداشتی قرار می گیرد.

علی پاپی مدیر پرتلاش و خستگی ناپذیر شرکت گیلان پارس داتام (Datam mask) در مصاحبه با خبرنگار ما با اشاره به اینکه مجموعه تحت مدیریتش سومین شرکت در استان گیلان به شمار می رود که با شروع و شیوع ویروس کرونا استارت کار تولید ماسک سه لایه را زده و طی مدت کوتاهی موفق به ارتقاء ظرفیت در سه شیفت کاری شده افزود: همه سعی و تلاش ما این است که همگام با تازه ترین دستاوردهای جهانی در زمینه تولید ماسک با کیفیت فعالیت و حرکت کنیم، به طوری که هم اکنون بعد از صادرات ماسک به کشورهای عمان، ترکیه، عراق و... از کشور آلمان نیز تأییدیه برای ماسک های تولیدی داتام گرفته ایم و از آن کشور سفارش خرید ماسک به ما ارجاع شده که در حال بررسی موضوع به خصوص نحوه وصول و دریافت وجه آن هستیم که با توجه به تحریم کشور از این حیث مشکلات زیادی داریم و باید پیچ و خم های زیادی را برای دریافت مطالبات طی کنیم و چنانچه راهکاری پیدا شود سفارش کشور آلمان را صادر می کنیم.
مدیر داتام ماسک با بیان اینکه تولید محصول با کیفیت رمز توسعه پایدار و تضمین کننده بازار فروش، اشتغالزایی و چراغ راه جهش و رونق تولید است افزود: مقوله کیفیت، راه ورود داتام ماسک به بازارهای جهانی می باشد.

وی در ادامه تولید ماسک با کیفیت شرکت داتام ماسک را که در سطح جهانی مورد تأیید قرار گرفته افتخاری برای کشورمان و به خصوص استان گیلان بر شمرد و اظهار کرد: برخی سازمان ها و ادارات از جمله راه آهن جمهوری اسلامی ایران (رجاء) و همچنین یکی از شرکت های هواپیمایی در تمامی پروازهای داخلی و خارجی ماسک های داتام را برای مسافران مورد استفاده قرار می دهند.
علی پاپی با اشاره به اینکه داتام ماسک اکنون یک برند معتبر ماسک در سطح داخلی و خارجی محسوب می شود تصریح کرد: مهم ترین و اصلی ترین فاکتور برای برند شدن یک محصول ارتقای کیفیت آن است و شرکت داتام که در این بخش پیشرو بوده به عامل محرکی برای شرکت های مشابه در راستای ارتقای کیفیت محصولات تبدیل شده است چرا که بر این اعتقادیم که می بایست به دنبال تولید کالای رقابت محور در بازارهای داخلی و خارجی باشیم.
مدیر شرکت داتام ماسک با تأکید بر اینکه مردم باید ویژگی های یک ماسک با کیفیت را به خوبی بشناسند افزود: رسانه ها نقش مهمی در این زمینه ایفا می کنند کمااینکه می بایست با اطلاع رسانی به افکار عمومی، ویژگی های ماسک با کیفیت و موثر را تشریح و تبیین نمایند.
علی پاپی با بیان اینکه ماسک های داتام با بهره گیری از لایه ی میانی فیلتر ملت بلون، به بهترین نحو ذرات و باکتری را جذب خود کرده و از ورود آنها به سیستم تنفسی جلوگیری می کند افزود: لایه میانی ملت بلون که وظیفه اصلی فیلتراسیون را در ماسک ایفا می کند، نقش کلیدی در راندمان و کارایی ماسک ها داشته و نبود این لایه، قابلیت فیلتراسیون ماسک را به میزان چشمگیری کاهش می دهد.

وی در ادامه فیلتراسیون بالا، امکان تنفس راحت و همچنین داشتن وزن سبک را از جمله ویژگی های محصولات داتام ماسک برشمرد و گفت: افراد جامعه لطفاً در خرید محصولات سلامت محور از جمله ماسک دقت ویژه ای داشته باشند زیرا این قبیل محصولات به صورت مستقیم با سلامت ما و جامعه مان در ارتباط می باشد.
علی پاپی با اشاره به اینکه قبل از راه اندازی شرکت در واردات خودرو، گوشی موبایل، تجهیزات پزشکی و ... نیز فعالیت داشته افزود: باید اذعان نمایم فعالیت تولیدی لذت خاصی به همراه دارد، در واقع لذت معنوی که اشتغال زایی در بخش تولید به همراه دارد با هیچ بیزنسی قابل مقایسه نیست.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه دستگاه تولیدی که طراحی و تولید کرده اید از چه خصوصیاتی برخوردار است گفت: این دستگاه پارچه های مخصوص ماسک را تولید می کند که در اصطلاح ملت بلون خوانده می شود و لایه فیلتر ماسک را تشکیل می دهد و همان طور که قبلا اشاره کردم تمامی کار طراحی و ساخت و تولید آن را خودمان با الگو گیری از انواع مشابه خارجی، البته با همکاری تراشکاران زبده شهر رشت انجام داده ایم.

مدیر داتام ماسک در ادامه به برخی مکانیزم های تشویقی از سوی واحد تحت مدیریت خود برای مشتریان خبر داد و افزود: دو دستگاه خودرو 206 را برای مصرف کنندگان ماسک داتام، ویژه ی بسته بندی های 5 به علاوه یک و 20 تایی در نظر گرفته ایم که در تابستان 1400 قرعه کشی این دو خودرو 206 انجام می شود تا بدین ترتیب خاطره ای خوب از داتام ماسک در ذهن مشتریان عزیز به یادگار داشته باشیم، چه بسا که بر این اعتقادیم که مردم فرهیخته استان گیلان لایق و مستحق بهترین ها هستند و از این رو همه تلاش خود را برای ارائه بهترین خدمات به این مردم شریف و با فرهنگ به عمل می آوریم کمااینکه شریک شدن در شادی ها و خدمت کردن به مردم عزیز، باز خورد مطلوبی برای ما دارد و به ما انرژی مثبت می دهد.
علی پاپی آنگاه با اشاره به اینکه طرح توسعه شرکت داتام ماسک در سال 1400 با توکل بر خدا و حمایت مسئولان و البته تلاش پرسنل زحمت کش مجموعه؛ تولید انواع رو تختی های بیمارستانی و درمانگاهی، گان پزشکی، پد الکلی، دستمال مرطوب و نظایر آن همراه با افزایش اشتغالزایی است خاطرنشان کرد: به منظور رفاه حال همشهریان و شهروندان عزیز، در یک اقدام ابتکاری یک میلیون عدد ماسک تولید و در انبار شرکت دپو کرده ایم تا در موارد اضطراری و غیر قابل پیش بینی بتوانیم پاسخگوی نیاز جامعه باشیم.
مدیر موفق و کارآفرین شرکت داتام ماسک گیلان در پایان شعار مجموعه تحت مدیریت خود را اشتغالزایی پایدار اعلام کرد و افزود: جا دارد از این تریبون رسانه از تمامی ادارات، ارگان ها و سازمان ها از جمله استانداری، فرمانداری، شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی، کادر درمان، معاونت غذا دارو، مرکز بهداشت، صنعت معدن تجارت و .... که تاکنون با ما همکاری و تعامل داشته اند و همچنین همکاران پرتلاش و زحمت کش داتام ماسک و اعضای خانواده خویش صمیمانه تشکر و قدردانی داشته باشم.
نقدی درباره گزینه احتمالی وزارت صمت
مسعودمجاوری*

می گویند حرف برای آدم حراف حکم آهن را دارد برای آهنگر،یک روز با آن سیخ درست می کند وروز دیگر میخ؛راست گفته اند.حکایت حرف وحراف را می گویم.
آقای رئیس جمهور؛دیگر از شما انتظار ندارم که به عنوان رئیس جمهور سرزمینم پاسخگو باشید نمی خواهم از میثاقی که با ملت بستید بگویم ،دم از"امید"زدن هم دراین شرایط بیشتر به مطایبه می ماند و فکاهی.از خلف وعده هایتان هم نمی گویم و به اعتبار عملکردتان،دیگر نمی شود دنبال"تدبیر"این دولت بود دولت شما و شخص جنابعالی اگر تدبیری درکارتان بود که حال و روز ملک وملت این نبود.
از شما می خواهم در مقام یک حقوقدان ویا فرد آکادمیک،به این سئوال پاسخ دهیدو بگوئید که"چرا؟"
چرا فردی که عملکرد قابل دفاعی ندارد،تحصیلات مرتبطی ندارد،توانمندی و قابلیت خاصی ندارد،به صرف ارتباطاتی که دربدنه کابینه دارد به عنوان گزینه" وزارت "مطرح می شود؟
آن هم وزارتخانه ای که هم متولی صنعت مملکت است و هم تجارت.
آقای روحانی،آیا بررسی کردید تا ببینید عملکرد "مصطفی سالاری"درمقام استاندار در دردو استان گیلان وبوشهر مثبت وقابل دفاع بودیانه؟اگر بودمصادیقش کدامند و چرا مردم نامحرم دانستن خدمات این خدمتگزارشان هستند؟
یاشیخ؛سالاری با تحصیلات و تخصص غیر مرتبط درحالی رئیس بزرگترین کارتل اقتصادی کشور می شود وسرنوشت زندگی حدود45میلیون ایرانی رادر دست می گیرد که هزاران کارگر نگون بخت بیکارشده ازکرونا هنوز نمی توانند در سامانه های بیمه ای مربوطه ثبت نام کنند.در خبرها خواندم که دولت امارات یک میلیاردو400میلیون دلارغرامت لغو پرواز به مشتریان پروازهای کشورش به خاطر کرونا پرداخت کرد.
حالاخودتان بررسی کنید و تفاوت مدیریت و "عزت شهروندی و مشتری مداری" دردوسوی خلیج فارس را مقایسه کنید وببینیدآیا گرفتاری و دربه دری جامعه کارگری مربوط به تحریم های ظالمانه آمریکاست و"کدخدا"مسئول گرفتاری جامعه کارگریست یا سوء مدیریت مدیر انتصابی دولت جنابعالی؟
آقای دکتر؛اینکه با تجدید ارزیابی دارائی های ثابت سازمان؛تراز عملکردش رامثبت جلوه دهند که هنر نیست از شما که حقوقدانید می پرسم آیا آدم غیر مرتبط می تواند به وقت بحران،گره گشایی کند؟بله سالاری ستادهای انتخاباتی شما را در منطقه جنوب خوب مدیریت کرد آیا از پس مدیریت در بدنه دولت هم خوب برآمد؟
چون شما"سرهنگ"نیستید و"حقوقدان"هستیددر مقام یک روزنامه نگار از شما این سئوالها را پرسیدم و می خواهم بدون واسطه به میان کارگران بخصوص بیکارشدگان ناشی از کرونا بیایید و به چشم تان ببینید که میزان رضایتمندی از تامین اجتماعی ونهادهای مرتبطش چقدر است.
سازمان تامین اجتماعی دقیقا چه برنامه ای برای تامین"درآمدپایدار"دارد تا به وقت بحرانهایی چون کرونا برای پرداخت حقوق بیکاران درنماندچون با پیری جمعیت کشور و کاهش زادآوری و بحران اقتصادی و کاهش جمعیت کارگری،شاهد کاهش منابع ورودی به سازمان هستیم و خدا می داند که چطور میخواهند"مصارف"سازمان را مدیریت کنند؟
آقای دکتر،دستکم از دیوان عدالت اداری یک استعلام بگیرید و ببینید بدنه کارگری برای احقاق حقش چه تعداد استغاثه به محکمه برده است آنوقت برای ارتقای سالاری آستین بالا بزنید.
سالاری شاید آهنگر خوبی باشد اما مدیر توانمندی نیست....
*روزنامه نگار