دکتر مجید کیارشی جراح و دندانپزشک:

ارایه خدمات با کیفیت و جلب رضایت بیماران مهم ترین اهداف ما است

 

مرکز دندانپزشكي دكتر مجید کیارشی از معدود مراكز ويژه دندانپزشکی در شهر توریستی بندرانزلی به‌شمار مي‌رود كه خدمات دندانپزشکی آن زبانزد خانواده‌ها بوده و مديريت آن با بهره‌گيري از اصول روانشناسي و ايجاد ارتباط‌ عاطفي با بيماران؛ ترس و واهمه آنها از فضا و درمان دندانپزشكي را مرتفع و در فضايي آرام‌بخش خدمات‌دهي مي‌كند.
دکتر مجید کیارشی متولد 1332؛ فارغ التحصیل رشته دندانپزشکی دانشگاه تهران در سال 1357 و همچنین نماینده دندانپزشکان گیلان در انجمن دندانپزشکان عمومی ایران در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه از سال 1362 در بندرانزلی مطب شخصی خود را به همراه شادروان همسر خود خانم دکتر میرهدایتی داير كرده؛ در خصوص خدمات مرکز دندانپزشکی تحت مدیریت خود توضیحاتی داد و افزود: در مراجعه اشخاص به این واحد، ابتدا مشاوره لازم را به صورت رایگان به آنها ارایه می کنیم بدین ترتیب که با مشاهده مشکلات دهان و دندان افراد توجهات لازم را می نماییم مثلاً فردی نمی داند که دندان های خود را چگونه و کجا درست کند که اگر نیاز به پر کردن یا ایمپلنت و یا هر درمان دیگری باشد توضیحات لازم را می دهیم تا بیمار آگاهانه اقدام نماید.
این دندانپزشک پیشکسوت با اشاره به خدمات درمانی ایمپلنت نیز اظهار کرد: ایمپلنت، یکی از معجزات علم دندانپزشکی است که بسیار بسیار درمان پیشرفته و خوبی است و واقعا بهترین جایگزین دندان از دست رفته و دارای عمر مفید بالایی بوده و درمانی است که هم بیمار و هم پزشک انجام دهنده رضایت کاملی از آن دارد. به بیانی دیگر ایمپلنت یک درمان پروتزیست که یک فاز جراحی دارد و آن جراحی ظرافت و دقت خاصی را طلب می کند و برای بیش از 98 درصد افراد جامعه می تواند انجام گردد و آن درصد معدود؛ عمدتا بیماران مبتلا به پوکی استخوان شدید، دیابتی و ... هستند. از طرفی چون که درمان ایمپلنت در ارتباط مستقیم با استخوان سازی بوده و درصد استفاده از ایمپلنت برای مبتلایان به پوکی شدید استخوان کمتر از افراد عادی است. به بیانی دیگر برای درمان ایمپلنت می بایست شرایطی همچون بیماری های سیستمیک، استخوان و نسج نرم بیمار مد نظر قرار گرفته شود.
وی در خصوص تجهیزات و مواد اولیه مصرفی نیز افزود: در تهیه اقلام اولیه، کیفیت برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است و در واقع حرف اول را کیفیت می زند چرا که بر این اصل اعتقاد داریم که ارایه خدمات خوب و تضمینی به مشتریان، مستلزم استفاده از تجهیزات و مواد اولیه مرغوب و درجه یک است.
دکتر مجید کیارشی در خصوص جرم گیری دندان نیز اظهار کرد: جرم گیری یعنی برداشتن رسوبی که روی دندان نشسته و هیچگونه دردی ندارد و اگر جرم گیری دندان ها در زمان مناسب انجام نگیرد با گذشت زمان پوسیدگی های دندان جدی و باعث بیماری های لثه و دهان می شود و در نهایت موجب می گردد که بیمار نیازمند به درمان های بیشتر حتی مبتلا به بیماری های قلبی گردد.
وی با تأکید بر اینکه کیفیت مواد مصرفی نقش تعیین کننده ای در ارایه خدمات خوب به بیمار دارد افزود: معتقدم کار دندانپزشکی تلفیقی از علم و هنر می باشد و استعداد و نگاه هنری دندانپزشک در ارایه خدمات هر چه بهتر بسیار ضروری است.
دکتر مجید کیارشی ارایه خدمات در سطح کیفی بالا و جلب رضایت بیماران را از اهداف اصلی خود بر شمرد و تصریح کرد: هنگام کار تنها دغدغه ذهنی من جلب رضایت بیمار است که بعد از دریافت خدمات دندانپزشکی راضی و خشنود باشد.
وی رعایت بهداشت محیط در دندانپزشکی تحت مدیریت خود را مورد تأکید قرار داد و افزود: تمامی اصول و موازین بهداشتی با حساسیت بالا در این مرکز رعایت و کلیه ابزار و تجهیزات مرتبط با کار با مواد ضدعفونی کننده استریل می شود.
دکتر مجید کیارشی سپس با بیان اینکه مشکلات اقتصادی قدرت خرید مردم را کاهش داده افزود: ما خود را ملزم می دانیم شرایط اقتصادی مردم را مد نظر قرار دهیم و هیچ گاه به خاطر پول؛ از ارایه خدمات سر باز نزنیم.
وی داشتن صداقت کاری را در هر صنفی از رموز موفقیت بر شمرد و افزود: اساس و بنیاد کار ما بر اصل صداقت و تلاش برای کسب روزی حلال استوار می باشد.
این دندانپزشک حاذق و اخلاق مدار که چهره ای بشاش و گشاده رو دارد و با لبخند و رفتار صمیمانه به بیمار انرژی مثبت می دهد و استرس های احتمالی او را کم می کند؛ آنگاه متذکر شد که نوع رفتار با بیماران در روند درمان اثرات فوق العاده مثبتی دارد.
وی در همین حال با بیان اینکه مشتاقانه و با سعه صدر از نقدها احتمالی و نظرات مراجعه کنندگان و بیماران استقبال می کند گفت: بیماران ولی نعمتان ما هستند و معتقدیم که همیشه حق با بیمار است و همیشه بر این باورم که نهایت احترام و ادب را نسبت به بیماران داشته باشم تا خاطره ای خوب از بنده در ذهن خود داشته باشد که این موضوع برای من بسیار ارزشمند و مهم است. چرا که وقتی یک بیمار به پزشک مراجعه می کند توقع دارد که پزشک به حرف های او گوش کند و در این رابطه یک پزشک می بایست به بیماران احترام بگذارد.
دکتر مجید کیارشی داشتن صبر و حوصله را در این حرفه بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: طی سال های طولانی فعالیت در این حرفه و مواجه شدن با افراد در سنین مختلف، به نوعی روانشناسی علمی دست یافته ایم که اکنون در مراجعه هر بیمار وی را از نظر روحی و روانی آنالیز می کنیم.
این دندانپزشک با تجربه آنگاه با اشاره به اینکه بیماران را همچون اعضای خانواده خود می پندارد اظهار کرد: صداقت و وجدان کاری، استفاده از مواد اولیه مرغوب و درجه یک، مدارا با بیماران از نظر هزینه ها و مشتری مداری فاکتورهای اصلی به شمار می روند که پایه خدمات و فعالیت های این واحد براساس همین فاکتورها تعریف شده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: همواره برای پاسخگویی شایسته به مردم سعی کرده ایم به روز بوده و همیشه با بالاترین کیفیت و دقت ارایه خدمت کنیم و هر کاری که در توان ما است را برای همشهریان عزیز که همواره به ما لطف داشته اند انجام دهیم.
دکتر مجید کیارشی آنگاه با تأکید بر اینکه همه افراد جامعه می بایست هر سه ماه یکبار به کنترل وضعیت دندان های خود نزد دندانپزشک اقدام کنند اظهار کرد: نگهداری صحیح دندان ها مستلزم مسواک زدن مستمر بعد از هر وعده غذایی است.
وی تصریح کرد: چنانچه دندان ها به طور مستمر تحت مراقبت شخصی و پزشکی قرار گیرند، هر نوع خرابی و پوسیدگی در مراحل ابتدایی شناسایی و با هزینه بسیار اندک برطرف خواهد شد.
این جراح و دندانپزشک با تجربه آنگاه با بیان اینکه به لطف خدا و تلاش همکاران دندانپزشک منطقه تاکنون هیچ مشکلی در ارایه خدمات دندانپزشکی به بیماران در شهرستان وجود ندارد خطاب به شهروندان عزیز گفت: در زمینه بهره مندی از خدمات دندانپزشکی ابتدا مجوز شخص دندانپزشک و سپس اعتبار و تخصص وی را در نظر داشته باشند و سلامتی خود و خانواده ی خویش را به افراد غیرمتخصص و ناآگاه واگذار نکنند.
دکتر مجید کیارشی خاطر نشان کرد: معتقدم که یکی از مهم ترین مسایل در امور پزشکی و دندانپزشکی این است که قبل از مراجعه به هر مرکز درمانی و پزشکی و یا نزد هر طبیب و دندانپزشک؛ ابتدا فرد بیمار با افراد مورد اعتماد خود مشورت کند. این مشورت بخصوص در رابطه با امور دندانپزشکی که با سلامتی و زیبایی فرد بستگی دارد از اهمیت زیادی برخوردار است و لذا جهت جلوگیری از درمان های بی نتیجه و درمان های ناقص و پیشگیری از خسارات مالی و جسمی چنین مشورت هایی بسیار ضروری است. چرا که دندانی که بی دلیل تراش بخورد، جبران پذیر نخواهد بود. بنابراین مشورت با افراد مطلع و مورد اعتماد جهت انتخاب آگاهانه مرکز درمانی و دندانپزشکی و اعمال حساسیت بیشتر از سوی بیماران در این زمینه امری ضروری محسوب می شود.
وی همچنین با تأکید بر اینکه ارتقای سطح کیفی خدمات بهداشتی، درمانی و به خصوص دندانپزشکی به نفع عموم مردم جامعه خواهد بود، اصلاح برخی قوانین و نظارت های دولتی را متناسب با مقتضیات و واقعیت های روز جامعه ضروری خواند.
دکتر مجید کیارشی در پایان افزود: جا دارد از همکاری و تعامل جناب آقای دکتر اسدا.. صادقی نماینده دندانپزشکان بندرانزلی در نظام پزشکی و مسوول اسبق نظام پزشکی بندرانزلی صمیمانه تشکر و قدردانی کنم چرا که ایشان با اعتماد، حمایت و دلگرمی های خود؛ موجب شده اند که همه ی همکاران حوزه ی سلامت به خصوص ما دندانپزشکان مسیر خدمت خدمت رسانی به مردم را با انگیزه و آرامش طی کنیم.