مدیر دفتر پیشخوان دولت مطهر دیلم:

هدف ما ارایه بهترین خدمات به صورت مجازی وغیر حضوری در بازار رشت و حومه برای صرفه جویی در وقت و هزینه است

دفاتر پیشخوان دولت دفاتری هستند که دولت از طریق آنها به مردم خدمات الکترونیک ارایه می دهد. ارایه خدمات یا برون سپاری دستگاه های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و با رعایت ماده 117 آن قانون محاسبات عمومی کشور که از طریق دفتر و خارج از محیط اداری قابل ارایه هستند، ارایه خدمات دارندگان پروانه، ارایه خدمات پستی، مخابراتی، فن آوری اطلاعات در چارچوب توافق طرفین و موافقت سازمان صورت می گیرد .
در دفاتر پیشخوان دولت خدمات متنوعی همچون امور بیمه ای، صدور کارت های دانشجویی، خدمات مخابراتی، فروش شارژ، صدور سیم کارت و تغییر مالکیت سیم کارت و... ارایه می شود .
دفاتر پیشخوان دولت از چند سال قبل در راستای واگذاری بخش هایی از امور دولتی به بخش خصوصی تاسیس و راه اندازی شده که با آغاز به کار این دفاتر ؛ صرفه جویی قابل توجهی در وقت و انرژی و حتی هزینه های شهروندان صورت گرفته است .
در این حال دفاتر پیشخوان دولت مانند دیگر صنوف از حیث خدمات دهی و مشتری مداری درجات کیفی مختلفی نزد شهروندان دارند کما این که برخی دفاتر همانند بسیاری از ادارات عمل می کنند و چندان شتابی برای انجام امور ارباب رجوع ندارند و مشتری مداری در چنین دفاتری صرفا یک شعار جلوه می کند. اما برخی دفاتر پیشخوان دولت در واقع با انگیزه خدمات رسانی به شهروندان ایجاد شده اند و هدف آن ها ارایه خدمات به بهترین نحو و انجام امور ارباب رجوع در کوتاه ترین زمان ممکن است و جلب رضایت و اعتماد سازی مشتریان را به عنوان اهداف اصلی خود تعیین کرده اند . یکی از دفاتر خوشنام و معتبر دفتر پیشخوان دولت مطهر دیلم است و طی همین مدت کوتاه موفق به جلب رضایت مشتریان و همشهریان در گستره ای وسیع شده است .


مهدی هادی نژاد موسس و مدیر دفتر خدمات مشترکین مطهر دیلم در مصاحبه با پگاه به تشریح فعالیت ها و خدمات این دفتر پرداخت و اهم مشکلاتی را که با آن دست و پنجه نرم می کند برشمرد.
وی ابتدا با بیان این که تا قبل از تاسیس و راه اندازی دفتر پیشخوان دولت حدود 15 سال در بازار فعالیت داشته اظهار کرد : این دفتر پیشخوان براساس نیازی که در داخل بازار رشت احساس می شد تاسیس و راه اندازی شده چرا که برای فعالان کسب وکار مستقر در داخل بازار؛ آمده شد به نقاط و خیابان های دیگر جهت انجام امور مختلف سخت و دشوار بوده و ما برای خدمات رسانی به همکاران بازاری و به طور کلی همشهریان عزیز و همچنین با هدف اشتغال زایی به کمک دولت این دفتر را تاسیس و راه اندازی کردیم .


مهدی هادی نژاد سپس به این که مدت زمان اندکی از آغاز فعالیت این دفتر سپری شده و هنوز آنچنان که باید به نزد شهروندان عزیز به خوبی شناخته نشده است خاطرنشان کرد : شکر خدا از ابتدای آغاز به کار تاکنون روندی رو به جلو داشته ایم و مشتریان ما روز به روز افزایش یافته اند . کما اینکه روز اولی که استارت کار را زدیم فقط 5 بسته پستی داشتیم اما این تعداد روز به روز افزایش یافت به طوری که اکنون با حجم انبوهی از مرسولات پستی در این دفتر مواجه هستیم.
مدیر دفتر پیشخوان دولت مطهر دیلم سپس با اینکه بخش خدمات پستی این دفتر بسیار قوی عمل می کند افزود : هم اکنون در سطح بازار رشت این دفتر تنها دفتر پیشخوان دولت محسوب می شود که نیاز بازاریابان عزیز از این حیث کاملا تامین شده است . ضمن این که خدمات دفتر ما محدود به سطح بازار نبوده و همه محلات و نقاط و مناطق مختلف شهر رشت را در بر می گیرد


مهدی هادی نژاد آنگاه با بیان این که وظایف و خدمات این دفتر مطابق با شرح وظایف دیگر دفاتر مشابه می باشد گفت : در یک اقدام ابتکاری برای نخستین بارطرح جمع آوری مرسوله های پستی را به صورت رایگان در سطح شهر رشت اجرایی کرده ایم و حتی اگه یک بسته پستی هم باشد آن را به صورت رایگان انجام خواهیم داد. در واقع این طرح همه مناطق و محلات دور و نزدیک شهر رشت را در بر می گیرد .
مدیر دفتر پیشخوان دولت مطهر دیلم آنگاه با بیان اینکه این دفتر برای افرادی که به صورت انبوه و اینترنتی و فروش بالا فعالیت می کنند تخفیفات ویژه منظور می کند افزود : در نظر داریم برای رشد و اعتلای خدمات این دفتر در آینده ای نزدیک اپلیکیشنی طراحی کنیم که افراد بتوانند با مراجعه به آن ثبت درخواست نموده و ما درخواست های آن ها را بی آنکه نیازی به حضور فیزیکی در محل دفتر داشته باشند انجام می دهیم . در این راستا تعداد زیادی پیک در سطح شهر تدارک دیده ایم که همه نقاط محلات و مناطق شهر را می توانند در کوتاه ترین زمان پوشش دهند .


مدیر دفتر پیشخوان دولت مطهر دیلم آنگاه با اشاره به این که در حال حاظر با محدودیت مکان و تردد مواجه هستیم خطاب به همشهریان اظهار داشت : با توجه به این که محل دفتر در مرکز شهر از لحاظ توقف و پارک خودرو ها در این نقطه با مشکلات زیادی مواجه می شویم که انتظار داریم با توجه به مسافت کوتاه مرکزیت شهر تا محل دفتر، همشهریان عزیز این مسیر را پیاده طی نمایند و از آوردن وسایل نقلیه خودداری ورزند چرا که از حیث پارک خودرو دچار مشکل خواهند شد
وی اضافه کرد: اساسا بیشتر امور نیاز های همشهریان در این دفتر به صورت غیرحضوری قابل انجام است فقط در برخی موارد به خصوص احراز هویت شخص متقاضی باید در محل دفتر حضور یابد
مهدی هادی نژاد در همین زمینه افزود : همشهریان و متقاضیان دریافت خدمات این دفتر می توانند نیاز های خود را به ما اعلام کنند که متعاقبا با اعزام پیک مرسوله ها را دریافت و خدمات لازم را ادامه می دهیم و در پایان کار به جهت دریافت رسید از پیام رسانان مجازی استفاده وکار را به اتمام می رسانیم.
وی در ادامه اظهار داشت : برخلاف بسیاری از دفاتر مشابه و یا کسب و کارهای دیگر، ما در این دفتر به انتظار آمدن مشتری نمی مانیم ودر عین حال خدمات را هر روز توسعه می دهیم و تعداد افراد شاغل در دفتر را نیز ارتقا می بخشیم
مدیر دفتر پیشخوان دولت مطهر دیلم افزود : روز اول آغاز به کار دفتر فقط با یک نیرو استارت کار را زدیم که به یاری خدا اکنون تعداد افراد شاغل در دفتر به 5 نفر افزایش یافته و با توسعه و گسترش دفتر فرصت های شغلی بیشتری ایجاد خواهیم کرد
وی در پاسخ به سوال خبرنگار پگاه مبنی بر اینکه در ارایه خدمات و انجام شرح وظایف دفتر پیشخوان دولت مطهر دیلم عمدتا با چه مشکلاتی درگیر هستید خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از ادارات و ارگان های مربوطه تعامل و همکاری لازم را با ما به عمل نمی آورند در حالی که یکسال از فعالیت این دفتر سپری شده فقط توانسته ایم 5 یا 6 مورد مجوز دریافت کنیم در حالی که دفتر پیشخوان دولت باید بین 15 تا 20 مجوز داشته باشیم
وی در توضیح بیشتر گفت : وقتی مشتری مراجعه می کند و خواستار خدماتی باشد که مجوز آن را نداریم بعد برای انجام خدمات دیگری که مجوز آن را داریم هم دیگر به این دفتر مراجعه نخواهد کرد و بدین ترتیب با ریزش مشتری مواجه خواهیم شد .
مهدی هادی نژاد اضافه کرد : البته برخی ادارات در این زمینه محق می باشند. به عنوان مثال اداره ثبت احوال که باید مجوز صدور کارت ملی وشناسنامه صادر کند به درخواست دریافت مجوز ما اعلام کرده به دفتر x که در منطقه خاص دایر و فعال است عملا خدمات دهی نمی کند و معلوم نیست اگر به شما (این دفتر ) هم مجوز بدهیم بتوانید خدمات مورد نیاز عمومی را ارایه کنید !
وی در همین زمینه برخی اپراتور های تلفن همراه را مورد اشاره قرار داد گفت : یکی از این اپراتور ها برای صدور مجوز سیم کارت اعلام کرده که باید 18 ماه صبر کنیم ! حال در این مدت زمان طولانی چگونه باید پاسخگوی مراجعه کنندگان باشیم ؟
مدیر دفتر پیشخوان دولت مطهر دیلم در ادامه با مژده به همشهریان برای جمع آوری مرسولات پستی از سراسر شهر به صورت کاملا رایگان تصریح کرد : این دفتر براساس نیاز فعالان بازار و همه شهروندان رشتی تاسیس و راه اندازی شده و هدف ما ارایه خدمات به نحو احسن به همشهریان شریف است . در این راستا بنا داریم خدمات را روز به روز توسعه داده و اشتغال زایی بیشتری نیز ایجاد کنیم از این رو انتظار داریم مسولان ادارات ارگان ها و موسسات عمومی مختلف همکاری و تعامل لازم را با ما داشته باشند تا بتوانیم در راستای انجام وظایف وخدماتی که طبق قانون و شرح وظایف به ما محول شده به بهترین نحو عمل کنیم و رضایتمندی و اعتماد همشهریان و مشتریان عزیز را جلب نماییم.
آدرس: رشت. خیابان مطهری.
راسته مسگران. پاساژ بین الملل.
تلفن: 09112357651