دفتر مشاور املاك آصف به لحاظ معدل بالا در مشتريمداري و ارايه خدمات شفاف به مراجعين؛ از دفاتر شاخص در صنف مشاورين املاك رشت به حساب ميآيد.
فرزام آصف مدير اين دفتر در مصاحبه با خبرنگار پگاه با بيان اينكه : «از اوايل دهه 90 به اين عرصه كاري ورود كرديم» افزود: خدمات اين دفتر طبق شرح وظايف مشاورين املاك، خريد، فروش اجاره و رهن و دادن مشاوره به مشتريان و ارباب رجوع را شامل ميشود، اما فاكتوري كه اين دفتر را متمايز ميسازد تلاش حداكثري براي جلب رضايت هر دو طرف معامله است. حال اين معامله چه خريد و فروش مسكن و ملك باشد يا اجاره واحد مسكوني، تفاوتي براي ما ندارد و در هر حال هدف اصلي ما جلب رضايت طرفين معامله است.
مدير دفتر مشاور املاك آصف با ابراز تأسف از اينكه برخي همكاران اين صنف از روشهاي ناپسند و غير حرفهاي براي جذب مشتري و انجام معامله استفاده ميكنند؛ گفت: اتحاديه بر اين مسأله واقف است و متأسفانه اقدامي براي ممانعت و جلوگيري از چنين روشهايي صورت نميگيرد.
وي افزود: عملكرد غير حرفهاي برخي همكاران موجب شكلگيري ذهنيت منفي افكار عمومي نسبت به اين نصف ميشود.
وي در ادامه افزايش بيرويه دفاتر مشاور املاك را طي سالهاي اخير از جمله معضلات اصلي اين صنف عنوان كرد و افزود: متأسفانه صدور مجوز براي هر متقاضي به راحتي انجام ميشود، بي آنكه صلاحيت فرد از حيث تسلط بر كار، صداقت حرفهاي و روابط عمومي و مشتريمداري ملاك قرار گيرد. در نتيجه افرادي كه از هيچ پشتوانه علمي اين حرفه برخوردار نيستند مبادرت به گشايش دفتر املاك ميكنند و رقابتي ناسالم را رقم ميزنند.
وي همچنين حذف فاصله صنفي را از ديگر مشكلات برشمرد و افزود: دفاتر املاك دقيقاً در مجاورت يكديگر تأسيس و راهاندازي شده بهطوري كه در مناطق مختلف تناسبي بين جمعيت منطقه با تعداد دفاتر وجود ندارد. اين در حاليست كه ما هنگام دريافت پروانه موظف به رعايت فاصله 250 متري از دفتر مشاور املاك منطقه شده بوديم.
فرزام آصف مسئولان اتحادیه صنف مشاورين املاك را نمايندگان اعضاي اين صنف دانست كه با رأي اعضاي انتخاب شده و در مقابل بايد پاسخگوي نيازهاي اعضاي صنف باشند.
وي در ادامه با اشاره به اينكه 4 نفر در اين دفتر به صورت مستقيم مشغول به كار هستند؛ اظهار كرد: در اين دفتر مكانيزمي تعبيه نمودهايم كه هر نيرو مسئول انجام بخشي از امور است. در نتيجه تمامي امور دفتر به صور ضابطهمند و با هدف كلي جلب رضايت و اعتماد مشتريان انجام ميشود.
مدير دفتر مشاور املاك آصف همچنين اين دفتر را خانه امن مشتريان توصيف كرد و گفت: صداقت و وجدان حرفهاي سرلوحه كاري اين دفتر است.
وي خطاب به همكاران صنفي توصيه كرد: بهمنظور ايجاد ذهنيت مثبت از فعالان مشاورين املاك، خدمات را به صورت شفاف و صادقانه ارايه نمايند و براي جلب رضايت و اعتماد مشتريان از هيچ تلاشي كوتاهي نكند.
فرزام آصف همچنين به مسئولان اتحاديه پيشنهاد كرد: براي متقاضيان گشايش دفتر املاك، كلاسهاي تخصصي فشرده برگزار و پس از گذراندن كلاسها آنها را جهت آموزش عملي به يكي از دفاتر مشاور املاك خوشنام و مجرب معرفي نمايد و پس از طي دوره كارآموزي و قبولي در اين دوره؛ پروانه براي وي صادر شود.
حسين آصف مدير داخلي اين دفتر نيز در ادامه مصاحبه با خبرنگار ما، نوسان و افزايش قيمت سرسامآور واحد مسكوني را از معضلات اصلي برشمرد كه باعث ركودكاري دفاتر مشاور املاك شده است.
وي با بيان اينكه مبلغ وديعه و اجاره بهای ماهانه واحدهاي مسكوني درسال جاري نسبت به سال قبل افزايش چشمگيري داشته؛ افزود: با توجه به گراني روزافزون مصالح ساختماني، قيمت تمام شده واحد مسكوني نيز افزايش يافته و در مقابل قدرت خريد مردم به نحو چشمگيري كاهش يافته است.
حسين فرزام اظهار كرد: يك ملك يا واحد مسكوني در عين حال چند قيمت متفاوت دارد كه به هيچ عنوان كارشناسي نيست و قيمتها توسط مالكان به دلخواه تعيين ميشود.
وي در پايان تصريح كرد: يك دفتر مشاور املاك هنگامي ميتواند موفق باشد كه اطلاعات كافي در مسايل حقوقي برخوردار باشد و رضايت مشتري را الويت اول بداند.
آدرس: رشت- فاز2 بلوار معلم-نبش کوچه هشتم
تلفن تماس: 01334285
سایت: www.amlakassef.com
تلگرام:amlakassef@
اینستاگرام: amlak.assef
تماس با کارشناسان:
09054068980-09054068986
تماس با مدیریت:
09116565294-09111495806