IMAGE

مدیر دفتر خدمات الکترونیک قضایی صومعه سرا :

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ابزار دستگاه قضا در تحقق عدالت طلبی و اجرای قانون هستند

قوه قضائیه از چند سال قبل بر اساس جمعیت...

IMAGE

دکتر درناز دولت پرست جراح و دندانپزشک:

با مراقبت از دهان و دندان، نسلی عاری از پوسیدگی دندان خواهیم داشت

مختصری از سوابق خانم دکتر دولت پرستدر ادامه سلسله گزارشات نشریه...

IMAGE

مدیر دفتر خدمات الکترونیک قضایی خشکبیجار:

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در احقاق حق و اجرای عدالت نقش مهمی دارند

تراکم بالای پرونده‌ها در محاکم و به تبع آن دشواری و ازدحام...

IMAGE

فرهاد رسولی مدیر مرکز تخصصی موبایل و کامپیوتر انزلی:

بدون ضامن و پیش پرداخت ، به صورت اقساطی صاحب موبایل شوید

  بازار موبایل یکی از جذاب ترین و پرحاشیه ترین بازارها در کشور...

IMAGE

مدیر دفتر پیشخوان دولت مطهر دیلم:

هدف ما ارایه بهترین خدمات به صورت مجازی وغیر حضوری در بازار رشت و حومه برای صرفه جویی در وقت و هزینه است

دفاتر پیشخوان دولت دفاتری هستند...

IMAGE



موفقیت داتام ماسک، در ورود به بازارهای بین المللی

وقتی اعلام شد که بیماری به نام کرونا در سراسر جهان شیوع پیدا کرده و راه انتقال آن بیشتر از طریق بینی و دهان است، زندگی مردم تغییر پیدا کرد و پوشاندن صورت و منافذ آن برابر شد با حفظ جان، البته در کلانشهر های ایران به خصوص تهران مردم با این امر ناآشنا نبودند، کمااینکه آلودگی های چند سال اخیر باعث شده که برخی از مردم که جزو گروه های حساس قرار می گرفتند از ماسک استفاده کنند اما این بار همه افراد، اعم از کوچک و بزرگ باید برای حفظ جان خود و اطرافیان از ماسک استفاده کنند. تا جائیکه به دنبال عالم گیری کرونا ویروس و تبدیل شدن ماسک های تنفسی به تنها سلاح موجود افراد برای پیشگیری از انتقال این بیماری تنفسی سریع الانتقال؛ ماسک های پزشکی، سوپاپ دار و پارچه ای به یکی از اقلام اصلی سبد خرید خانوار تبدیل شدند و در این بین عدم آمادگی بیشتر کشورها برای مقابله با این ویروس و ظرفیت کم آنها برای تولید ماسک باعث شد که در ابتدا تمام کشورها صادرات ماسک و مواد ضدعفونی کننده را ممنوع کنند، به طوری که در اسفند 98 و فروردین 99 ماسک در نیمی از کشورها تبدیل به کالای نایاب شد، اما خوشبختانه ظرفیت بالای مجموعه های تولیدی و اقدام مؤثر و به موقع مدیران سخت کوش آنها در تأمین اقلام ضروری برای مبارزه با کرونا موجب شد تا ما برخلاف بسیاری از کشورهای جهان با کمترین کمبود از بحران اولیه کووید19عبور کنیم.شرکت گیلان پارس داتام (Datam mask) از جمله مجموعه هایی به شمار می رود که در این بحران با تولید ماسک های تنفسی سه لایه توانسته است بخش مهمی از نیاز استان و کشور به ویژه کادر درمانی را برای ماسک های تنفسی پوشش دهد. مؤسس و مدیر جوان و خوش آتیه این شرکت از ۲۱ سال قبل به بازار کار ورود کرده و در زمینه های مختلف به فعالیت اقتصادی مشغول بوده تا اینکه بنا به شرایط بحرانی که کرونا ویروس در کشور ایجاد کرد، در راستای خدمات رسانی به افراد جامعه و کمک به کادر درمان،از اوایل سال 99 با ساخت دستگاه تولید ماسک سه لایه و همچنین تولید پارچه ملت بلون، با کمترین سرمایه و با 2 نیرو شرکت گیلان پارس داتام را تأسیس و راه اندازی و تولید کالای سلامت محور را آغاز کرده است. وی همچنین با تولید و ارائه پارچه ملت بلون به عنوان متریال اصلی تولید ماسک... ادامه مطلب...

مدیر دفتر پیشخوان دولت مطهر دیلم:

هدف ما ارایه بهترین خدمات به صورت مجازی وغیر حضوری در بازار رشت و حومه برای صرفه جویی در وقت و هزینه است

دفاتر پیشخوان دولت دفاتری هستند که دولت از طریق آنها به مردم خدمات الکترونیک ارایه می دهد. ارایه خدمات یا برون سپاری دستگاه های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و با رعایت ماده 117 آن قانون محاسبات عمومی کشور که از طریق دفتر و خارج از محیط اداری قابل ارایه هستند، ارایه خدمات دارندگان پروانه، ارایه خدمات پستی، مخابراتی، فن آوری اطلاعات در چارچوب توافق طرفین و موافقت سازمان صورت می گیرد .
در دفاتر پیشخوان دولت خدمات متنوعی همچون امور بیمه ای، صدور کارت های دانشجویی، خدمات مخابراتی، فروش شارژ، صدور سیم کارت و تغییر مالکیت سیم کارت و... ارایه می شود .
دفاتر پیشخوان دولت از چند سال قبل در راستای واگذاری بخش هایی از امور دولتی به بخش خصوصی تاسیس و راه اندازی شده که با آغاز به کار این دفاتر ؛ صرفه جویی قابل توجهی در وقت و انرژی و حتی هزینه های شهروندان صورت گرفته است .
در این حال دفاتر پیشخوان دولت مانند دیگر صنوف از حیث خدمات دهی و مشتری مداری درجات کیفی مختلفی نزد شهروندان دارند کما این که برخی دفاتر همانند بسیاری از ادارات عمل می کنند و چندان شتابی برای انجام امور ارباب رجوع ندارند و مشتری مداری در چنین دفاتری صرفا یک شعار جلوه می کند. اما برخی دفاتر پیشخوان دولت در واقع با انگیزه خدمات رسانی به شهروندان ایجاد شده اند و هدف آن ها ارایه خدمات به بهترین نحو و انجام امور ارباب رجوع در کوتاه ترین زمان ممکن است و جلب رضایت و اعتماد سازی مشتریان را به عنوان اهداف اصلی خود تعیین کرده اند . یکی از دفاتر خوشنام و معتبر دفتر پیشخوان دولت مطهر دیلم است و طی همین مدت کوتاه موفق به جلب رضایت مشتریان و همشهریان در گستره ای وسیع شده است .


مهدی هادی نژاد موسس و مدیر دفتر خدمات مشترکین مطهر دیلم در مصاحبه با پگاه به تشریح فعالیت ها و خدمات این دفتر پرداخت و اهم مشکلاتی را که با آن دست و پنجه نرم می کند برشمرد.
وی ابتدا با بیان این که تا قبل از تاسیس و راه اندازی دفتر پیشخوان دولت حدود 15 سال در بازار فعالیت داشته اظهار کرد : این دفتر پیشخوان براساس نیازی که در داخل بازار رشت احساس می شد تاسیس و راه اندازی شده چرا که برای فعالان کسب وکار مستقر در داخل بازار؛ آمده شد به نقاط و خیابان های دیگر جهت انجام امور مختلف سخت و دشوار بوده و ما برای خدمات رسانی به همکاران بازاری و به طور کلی همشهریان عزیز و همچنین با هدف اشتغال زایی به کمک دولت این دفتر را تاسیس و راه اندازی کردیم .


مهدی هادی نژاد سپس به این که مدت زمان اندکی از آغاز فعالیت این دفتر سپری شده و هنوز آنچنان که باید به نزد شهروندان عزیز به خوبی شناخته نشده است خاطرنشان کرد : شکر خدا از ابتدای آغاز به کار تاکنون روندی رو به جلو داشته ایم و مشتریان ما روز به روز افزایش یافته اند . کما اینکه روز اولی که استارت کار را زدیم فقط 5 بسته پستی داشتیم اما این تعداد روز به روز افزایش یافت به طوری که اکنون با حجم انبوهی از مرسولات پستی در این دفتر مواجه هستیم.
مدیر دفتر پیشخوان دولت مطهر دیلم سپس با اینکه بخش خدمات پستی این دفتر بسیار قوی عمل می کند افزود : هم اکنون در سطح بازار رشت این دفتر تنها دفتر پیشخوان دولت محسوب می شود که نیاز بازاریابان عزیز از این حیث کاملا تامین شده است . ضمن این که خدمات دفتر ما محدود به سطح بازار نبوده و همه محلات و نقاط و مناطق مختلف شهر رشت را در بر می گیرد


مهدی هادی نژاد آنگاه با بیان این که وظایف و خدمات این دفتر مطابق با شرح وظایف دیگر دفاتر مشابه می باشد گفت : در یک اقدام ابتکاری برای نخستین بارطرح جمع آوری مرسوله های پستی را به صورت رایگان در سطح شهر رشت اجرایی کرده ایم و حتی اگه یک بسته پستی هم باشد آن را به صورت رایگان انجام خواهیم داد. در واقع این طرح همه مناطق و محلات دور و نزدیک شهر رشت را در بر می گیرد .
مدیر دفتر پیشخوان دولت مطهر دیلم آنگاه با بیان اینکه این دفتر برای افرادی که به صورت انبوه و اینترنتی و فروش بالا فعالیت می کنند تخفیفات ویژه منظور می کند افزود : در نظر داریم برای رشد و اعتلای خدمات این دفتر در آینده ای نزدیک اپلیکیشنی طراحی کنیم که افراد بتوانند با مراجعه به آن ثبت درخواست نموده و ما درخواست های آن ها را بی آنکه نیازی به حضور فیزیکی در محل دفتر داشته باشند انجام می دهیم . در این راستا تعداد زیادی پیک در سطح شهر تدارک دیده ایم که همه نقاط محلات و مناطق شهر را می توانند در کوتاه ترین زمان پوشش دهند .


مدیر دفتر پیشخوان دولت مطهر دیلم آنگاه با اشاره به این که در حال حاظر با محدودیت مکان و تردد مواجه هستیم خطاب به همشهریان اظهار داشت : با توجه به این که محل دفتر در مرکز شهر از لحاظ توقف و پارک خودرو ها در این نقطه با مشکلات زیادی مواجه می شویم که انتظار داریم با توجه به مسافت کوتاه مرکزیت شهر تا محل دفتر، همشهریان عزیز این مسیر را پیاده طی نمایند و از آوردن وسایل نقلیه خودداری ورزند چرا که از حیث پارک خودرو دچار مشکل خواهند شد
وی اضافه کرد: اساسا بیشتر امور نیاز های همشهریان در این دفتر به صورت غیرحضوری قابل انجام است فقط در برخی موارد به خصوص احراز هویت شخص متقاضی باید در محل دفتر حضور یابد
مهدی هادی نژاد در همین زمینه افزود : همشهریان و متقاضیان دریافت خدمات این دفتر می توانند نیاز های خود را به ما اعلام کنند که متعاقبا با اعزام پیک مرسوله ها را دریافت و خدمات لازم را ادامه می دهیم و در پایان کار به جهت دریافت رسید از پیام رسانان مجازی استفاده وکار را به اتمام می رسانیم.
وی در ادامه اظهار داشت : برخلاف بسیاری از دفاتر مشابه و یا کسب و کارهای دیگر، ما در این دفتر به انتظار آمدن مشتری نمی مانیم ودر عین حال خدمات را هر روز توسعه می دهیم و تعداد افراد شاغل در دفتر را نیز ارتقا می بخشیم
مدیر دفتر پیشخوان دولت مطهر دیلم افزود : روز اول آغاز به کار دفتر فقط با یک نیرو استارت کار را زدیم که به یاری خدا اکنون تعداد افراد شاغل در دفتر به 5 نفر افزایش یافته و با توسعه و گسترش دفتر فرصت های شغلی بیشتری ایجاد خواهیم کرد
وی در پاسخ به سوال خبرنگار پگاه مبنی بر اینکه در ارایه خدمات و انجام شرح وظایف دفتر پیشخوان دولت مطهر دیلم عمدتا با چه مشکلاتی درگیر هستید خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از ادارات و ارگان های مربوطه تعامل و همکاری لازم را با ما به عمل نمی آورند در حالی که یکسال از فعالیت این دفتر سپری شده فقط توانسته ایم 5 یا 6 مورد مجوز دریافت کنیم در حالی که دفتر پیشخوان دولت باید بین 15 تا 20 مجوز داشته باشیم
وی در توضیح بیشتر گفت : وقتی مشتری مراجعه می کند و خواستار خدماتی باشد که مجوز آن را نداریم بعد برای انجام خدمات دیگری که مجوز آن را داریم هم دیگر به این دفتر مراجعه نخواهد کرد و بدین ترتیب با ریزش مشتری مواجه خواهیم شد .
مهدی هادی نژاد اضافه کرد : البته برخی ادارات در این زمینه محق می باشند. به عنوان مثال اداره ثبت احوال که باید مجوز صدور کارت ملی وشناسنامه صادر کند به درخواست دریافت مجوز ما اعلام کرده به دفتر x که در منطقه خاص دایر و فعال است عملا خدمات دهی نمی کند و معلوم نیست اگر به شما (این دفتر ) هم مجوز بدهیم بتوانید خدمات مورد نیاز عمومی را ارایه کنید !
وی در همین زمینه برخی اپراتور های تلفن همراه را مورد اشاره قرار داد گفت : یکی از این اپراتور ها برای صدور مجوز سیم کارت اعلام کرده که باید 18 ماه صبر کنیم ! حال در این مدت زمان طولانی چگونه باید پاسخگوی مراجعه کنندگان باشیم ؟
مدیر دفتر پیشخوان دولت مطهر دیلم در ادامه با مژده به همشهریان برای جمع آوری مرسولات پستی از سراسر شهر به صورت کاملا رایگان تصریح کرد : این دفتر براساس نیاز فعالان بازار و همه شهروندان رشتی تاسیس و راه اندازی شده و هدف ما ارایه خدمات به نحو احسن به همشهریان شریف است . در این راستا بنا داریم خدمات را روز به روز توسعه داده و اشتغال زایی بیشتری نیز ایجاد کنیم از این رو انتظار داریم مسولان ادارات ارگان ها و موسسات عمومی مختلف همکاری و تعامل لازم را با ما داشته باشند تا بتوانیم در راستای انجام وظایف وخدماتی که طبق قانون و شرح وظایف به ما محول شده به بهترین نحو عمل کنیم و رضایتمندی و اعتماد همشهریان و مشتریان عزیز را جلب نماییم.
آدرس: رشت. خیابان مطهری.
راسته مسگران. پاساژ بین الملل.
تلفن: 09112357651